Det er som jeg har sagt før, mine spesialiteter er universell utforming, konseptutvikling og webstrategi. Det siste året har jeg tatt en rekke kurs i alt fra fordypning i universell utforming, til å lære hvordan skrive for nett. Som en julegave skal du få fem tips som du og firmaet ditt har bruk for. Dette har jeg lært på disse kursene:
- La hver setning i et avsnitt være en tema setning (en setning som forklarer hva avsnittet handler om).
- Still deg disse spørsmålene når du skal lage et nytt konsept/webside: Hvem er din målgruppe? (alle er som kjent ingen målgruppe, heller ikke mann/kvinne 50). Og viktigst av alt – hva har de behov for? – Vær spesifikk!
- Bruk Google Analytics for å måle trafikken på nettsiden – De tallene lyver ikke, ta en konsekvens av tallene.
- Ta gjerne en workshop der dere setter dere ned og finner frem til noen mål når det gjelder nye prosjekter – Hva er det som gjør dere unik? Hvorfor skal vi som søker jobb, jobbe for akkurat dere? Hvilken kompetanse har dere, og hvilken kompetanse ønsker dere?
- Bruk Difi (Direktoratet for IKT og forvalting) sine tips og triks når det kommer til universell utforming.
Gjennom det siste året har jeg selv blitt spurt om disse spørsmålene mange ganger som privatperson, og resultatet ser dere på Mitt nettsted og denne bloggen. Jeg er en privatperson, ikke et firma. Hvis jeg klarer det, gjør dere det også!
Hvis jeg kan hjelpe til, er det bare å gi beskjed. Jeg hjelper til mer enn gjerne, og jeg krever ikke mye! Hvis dere lurer på hva jeg trenger av tilrettelegging er det bare å spørre. Det er heller ikke mye – mindre enn du tror, mest sannsynlig.
Kontaktinformasjon finner dere på siden min.
Med dette gjenstår det bare for meg og ønske dere en riktig god jul, og et godt nytt år! – Mon tro hva det nye året vil bringe? Se også tips for 2016!